Coca-Cola
İçecek ikinci çeyrekte de kârlı büyümeye devam etti
Coca-Cola İçecek, yılın ikinci çeyreğinde satış
hacmini, COVID-19 önlemlerine bağlı kısıtlama ve kapanmalara rağmen %19.8
artırdı. Konsolide FAVÖK marjında ise bir önceki yılın aynı çeyreğine göre 158
baz puanlık artış kaydedildi. Coca-Cola İçecek CEO’su Burak Başarır, “Bu başarılı
performanstan cesaret alarak, 2021 hedeflerimizi yeniliyoruz. %4-6 olan konsolide
satış hacmi artış öngörümüzü yüksek tek haneli rakamlara çıkarıyoruz.” dedi.
Coca-Cola
İçecek (CCI) 2021 yılının ilk çeyreğinde elde ettiği başarılı sonuçların
ardından yılın ikinci çeyreğinde de hız kesmedi. Pandemi nedeniyle özellikle
Nisan ve Mayıs aylarında yaşanan kapanmalara rağmen, tüm pazarlarında iyi bir
performans sergileyen Coca-Cola İçecek, kârlı büyümesini ikinci çeyrekte de
devam ettirdi. Yerinde tüketim kanalları için devam eden kısıtlamalar ve
çeyreğin ilk iki ayında yaşanan kapanmaya rağmen Türkiye’de satış hacmi %18 yükselirken
uluslararası operasyonlarda %21
hacim büyümesi kaydedildi.
CCI’ın ikinci çeyrek bilançosuna göre, kur etkisinden arındırılmış
ünite kasa başına net satış geliri %21 büyüdü. Konsolide FAVÖK marjı bir önceki
yılın aynı dönemine göre 158 baz puan arttı. Coca-Cola İçecek CEO’su Burak
Başarır ikinci çeyrek sonuçlarına ilişkin değerlendirmesinde, “2021 yılının ilk
üç ayında elde ettiğimiz başarılı sonuçların ardından ivmemizi yılın ikinci çeyreğinde
de arttırmayı sürdürdük. Bunu ana portföyümüzdeki başarılı performans, odaklı
pazarlama kampanyalarımız, segmentlere özel icra aksiyonlarımız ve dijital
araçların yaygınlaşan etkin kullanımı ile başardık. Zorlu pandemi ortamına
rağmen, disiplinli maliyet yönetimi ve ihtiyatlı finansal risk stratejileri
sayesinde kârlılık marjlarımızı da artırmayı başardık” sözlerine yer verdi.
Tüm pazarlarda büyüme
Şirketin
satış hacmi, gazlı içecekler ile birlikte enerji ve buzlu çay önderliğinde tüm
pazarlarda iyi bir büyüme kaydetti. Pakistan’da etkin indirim yönetimi, daha
fazla satış noktasına erişim, segmentlere ve bölgelere göre farklılaşan teklifler
ve daha etkin operasyon modeli ile satış hacmini %20 büyüterek gazlı içecek
kategorisinde liderliği pekiştirdiklerini dile getiren Başarır; “Orta Asya ve
Orta Doğu operasyonlarımızda da söz konusu çeyrekte çift haneli hacim büyümesi
sergiledik” dedi.
Burak
Başarır şöyle konuştu: “Covid-19 pandemisi tüm sektörlerde dijitalleşmeyi
hızlandırırken, tüketici tercihleri kalıcı olarak değişmeye başladı. Bu değişime hızla adapte olmaktan
ve öncülük etmekten çok mutluyuz. Bu kapsamda pazarlama odağımızı tekrar ev
tüketimine yönelttik ve değişen tüketici trendlerine başarılı bir şekilde
adapte olduk. Çeşitli ev tüketimi fırsatlarında çoklu küçük paket satışlarına
öncelik vererek yerinde tüketim kanallarındaki kapanmaların olumsuz etkilerini
telafi ettik. Böylelikle, geleneksel, modern ve indirim marketleri kanallarında
daha kârlı olan küçük paket tüketiminin payını artırabildik. Bunun da ötesinde,
ürünlerimizin dijital kanallarda ve e-ticaret yerlerinde görünürlüğünü ve
bulunurluğunu önemli ölçüde artırdık.”
Başarılı performansın itici
gücüyle büyüme hedefleri revize edildi
Burak
Başarır, yılın ilk iki çeyreğinde gösterilen iyi performanstan ve artan ivmeden
cesaret alarak, 2021 yılı için %4-6 olan satış hacmi artış öngörülerini yüksek
tek haneli büyümeye revize ettiklerini bildirdi. Başarır, “Geçen senesi çok yüksek
bir baza sahip olan yılın üçüncü ve dördüncü çeyreğini, özellikle yeni Covid-19
varyantları ve bunların işimiz üzerindeki etkileri ile ilgili belirsizliklerin
devam ettiği bir ortamda, yöneteceğiz. Yine de bu yılın ilk iki çeyreğinde
gösterdiğimiz iyi performanstan ve artan ivmemizden cesaret alarak, 2021 yılı
için %4-6 olan satış hacmi artış öngörümüzü yüksek tek haneli büyümeye, yüksek
onlu büyüme seviyesinde olan kur etkisinden arındırılmış konsolide net satış
gelir artış öngörümüzü ise düşük/orta yirmili yüzdelerde büyüme seviyesine
revize ediyoruz. Karlılık öngörümüzde ise özellikle yüksek emtia fiyatlarından
kaynaklanan artan maliyet baskısı ve halihazırda sıkı olan faaliyet giderleri
yönetimimizi göz önünde bulundurarak bir değişiklik yapmıyoruz” ifadelerini kullandı.
“Özbekistan,
Coca-Cola İçecek’in tarihinde önemli bir adım”
Coca-Cola
Bottlers Uzbekistan’ın (CCBU) özelleştirme sürecinde hisse alım anlaşmasını
imzaladıklarını hatırlatan Burak Başarır, “Coca-Cola Bottlers Uzbekistan’ın
(CCBU) özelleştirme süreci için hisse satın alım sözleşmesini yakın zamanda
imzaladık. Bu ihale sürecinin kazanan tarafı olmaktan çok mutluyuz ve CCBU'nun
çoğunluk hissedarı olma fırsatına sahip olduğumuz için çok heyecanlıyız. Bu
işlemi, Orta Asya’daki konumumuzu güçlendiren ve bize Coca-Cola sistemi içinde
genişleme fırsatları yaratma potansiyeli barındıran, CCI’ın tarihindeki önemli
bir adım olarak görüyoruz. Ayrıca, Özbek alkolsüz hazır içecek pazarının kısa
ve orta vadede sürdürülebilir karlı büyüme için sahip olduğu, kaliteli büyüme
algoritmamıza uyumlu, önemli potansiyele kuvvetle inanıyoruz” diye konuştu.
CCI Hakkında:
CCI Türkiye, Pakistan, Kazakistan, Azerbaycan, Kırgızistan,
Türkmenistan, Ürdün, Irak ve Tacikistan'da faaliyet gösteren çok uluslu bir
içecek şirketi. Coca-Cola sisteminin önemli şişeleyicilerinden biri olan CCI,
The Coca-Cola Company'nin gazlı ve gazsız içeceklerini üretim, satış ve dağıtım
faaliyetlerini yürütüyor. 10 ülkede toplam 26 fabrikası bulunan CCI, 400
milyonluk tüketici kitlesine geniş bir içecek yelpazesi sunuyor. Ürün
portföyünde gazlı içeceklerin yanı sıra meyve suları, sular, spor ve enerji
içecekleri ve buzlu çaylar yer alıyor. CCI'ın hisseleri İstanbul Menkul
Kıymetler Borsası'nda (BİST) "CCOLA.IS" sembolü ile Eurobond’u ise
İrlanda Menkul Kıymetler Borsası'nda "CCOLAT" sembolü ile işlem
görüyor.