Türkiye, Orta Doğu, Orta Asya ve Pakistan’da 23 fabrika ve 10 bini aşkın çalışanıyla faaliyet gösteren Coca-Cola İçecek’in Yönetim Kurulu Başkanı Tuncay Özilhan ve CEO’su Burak Başarır şirketin 2014 sonuçlarını, Türkiye’de yarattığı ekonomik etkiyi ve gelecek dönemdeki hedef ve projelerini değerlendirdi. 2005-2014 yılları arasında 10 ülkede yaklaşık 2 milyar dolar yatırım yaptıklarını söyleyen Özilhan, 2015 yılı içinde Duşanbe-Tacikistan, Astana-Kazakistan ve Multan-Pakistan’da 3 yeni fabrika açmayı planladıklarını ifade etti.
Anadolu Grubu olarak meşrubat sektöründe 90’ların ikinci yarısında faaliyet göstermeye başladıklarını belirten Özilhan, İlk 10 yılda şirketin hızlı büyümesini sağlayacak ana yapıları kurmakla geçtiğini ifade etti. Şirketin ikinci on yılında ise uzmanlaşma sağladıklarını dile getiren Özilhan, “Burada tüm ülke operasyonlarını Coca-Cola İçecek bünyesinde birleştirerek şirketimizi halka arz ettik. Ardından büyümeye devam ettik. Türkiye’deki operasyonu gerçekten çok başarılı yürüttük ve bu başarı sonrasında operasyonlarımız içerisinde büyük bir pazar olan Pakistan aramıza katıldı. Bu başarı tesadüf değildir, arkasında güçlü bir beşeri sermaye ve liderlik var. Şirketimizin Türkiye merkezinde yetişen yöneticilerimiz diğer operasyonlarımıza liderlik ediyor.” dedi.
Coca-Cola İçecek’in geçmiş performansını değerlendiren CEO Burak Başarır ise şirketin son 10 yılda hacmini 4, cirosunu da 6 katına çıkardığını, yıllık bileşik büyüme oranının hacimde yüzde 15, ciroda yüzde 19 olduğunu belirtti. Şirketin Birleşmiş Milletler Sürdürülebilirlik 100 Endeksi’nde yer alan ilk ve tek Türk şirketi olduğuna değinen Başarır, bu yıl Kazakistan, Tacikistan ve Pakistan’da açacakları 3 fabrikayla şirketin kapasitesini yüzde 12 artıracaklarını ifade etti.