Rekabet Kurulu Kararı - Tüketici Bilgilendirme (02.09.2021)
21.05.2024Sayın Tüketicilerimiz,
Sizlere, CCI olarak Rekabet Kurulu’na sunmuş olduğumuz ve Rekabet Kurulunca 02.09.2021 tarihinde kabul edilen taahhütlerimiz ve bu taahhütlerin ticari ilişkimize getirdiği yeniliklere ilişkin bilgilendirmeleri internet sitemiz üzerinden sunmak isteriz.
Tek Satıcılığa İlişkin Kurallar:
CCI olarak, ürün gamımızın tamamı için tek satıcılık yükümlülüğü (münhasırlık) olmaksızın çalışma esasını taahhüt etmiş olduğumuzu ve tüm ticari ilişkilerimizi bu doğrultuda düzenleyecek olduğumuzu bildirmek isteriz.
Buna göre, satış noktalarında Şirketimizin rakibi olan ürünlerin satılması hususunda satış noktalarının tamamen serbest olduğunu vurgulamak isteriz. Bu durum, Şirketimiz ile satış noktaları arasında gazsız ürünler için tek satıcılık amacıyla yapılmış sözleşme bulunsa dahi geçerlidir1.
Soğutucu Kuralı:
Geleneksel kanal (bakkal, büfe, küçük market gibi) ve yerinde tüketim kanalındaki (restoran, cafe, büfe, çay bahçesi, pastane gibi) satış noktalarında, istisna halleri hariç olmak üzere soğutucularımızın görünür kısmının %25’lik kullanım alanı şirketimizin rakibi olan ürünlerin konumlandırılması için kullanılabilecektir.
Ancak; satış noktasında tüketicinin doğrudan erişebileceği şekilde satış noktasına ait ve alkolsüz içecek satışı için kullanılan soğutucu olması halinde, şirketimize ait soğutucularımızı münhasır kullandırtma ve rakip ürünlere açmama hakkımız saklıdır.
Bununla birlikte; alkolsüz içecekler için kullanılmakta olan tüketicinin doğrudan erişebileceği satış noktasına ait içecek soğutucusu bulunmuyor; ancak şirketimizin rakibi konumundaki firmalara ait soğutucular satış noktasında bulunuyor ise, soğutucularımızın rakip ürünlere açılabilecek olan %25’lik alanında soğutucusu bulunan firmaların ürünlerine yer verilemeyecektir.
Ayran, süt, alkol, yoğurt, peynir gibi şirketimizin rakibi olmayan ürünler ile pazar payı %50’nin üzerinde olan ve o kategorideki ürünlerimizin iki katı pazar payına sahip olan ürünler, şirketimize ait soğutucunun rakip ürünlerin kullanımına ayrılmış olan %25’lik kısmına giremeyecektir.
Soğutucularımızın rakip ürünlere açılabilecek olan %25’lik alanı, satış ekiplerimiz tarafından belirlenerek satış noktasına gösterilecek ve gösterilmiş olan bu alanın haricinde olan ya da %25’lik kullanım oranını aşan kullanımlar uygunsuz olarak kabul edilecektir.
Yukarıda belirtilmiş olan kurallar haricinde rakip ürünlerin kullanımına ayrılacak olan %25’lik alanda hangi rakip ürünlerin konumlandırılabileceği hususunda yukarıda belirtilmiş olan kurallar haricinde şirketimiz tarafından satış noktasına herhangi bir surette yönlendirmede bulunulmayacaktır.
Söz konusu soğutucu kuralı hakkında hem siz tüketicilerimizi hem de satış noktalarını bilgilendirmek amacı ile soğutucularımız üzerine bilgilendirici etiketler yapıştırılacak olup bu etiketlerin sökülmemesi, zarara uğratılmaması gerekmektedir. Bu hususta gerekli bilgilendirmeler satış noktalarına da ayrıca yapılmış bulunmaktadır.
Şirketimizin 0850 222 0 224 numaralı Müşteri İletişim Merkezi’ni her zaman arayarak yukarıda yer verilen taahhütlerimiz ile ilgili olarak her türlü soruyu sorabilirsiniz.
1 Bununla birlikte, gazsız ürünlerle sınırlı olmak üzere; bir önceki yılın Nielsen satış değeri verisi esas alınmak üzere, ilgili pazar(lar)da %50’nin üzerinde ve o kategorideki ürünlerimizin en az iki katı pazar payına sahip olan bir başka şirketin mevcut olması halinde, ilgili şirket ve bu şirketin faaliyette bulunduğu ilgili pazar yapılan sözleşmelerde açıkça belirtilecek ve bu şirkete yönelik münhasırlık uygulanabilecektir.